Actualidade

Ex., 04-08-2021
Mércores, 23 de xuño de 2021
II Festa do Apego

O tempo obrigou a trasladar toda a programación ao interior da Casa da Cultura de Bertamiráns pero nin a choiva nin a pandemia foron quen de deslucir a II Festa do Apego. O evento organizado polo departamento de Normalización Lingüística do Concello de Ames contou con danza, música, teatro, xogos, moito galego e, sobre todo, moito apego.

Martes, 22 de xuño de 2021
Enreguéifate 2021

Na categoría "Escolar" do Certame Enreguéifate gañaron dous vídeos do alumando do IES do Milladoiro de Ames. Como a regueifa máis reivindicativa, gañou Rimas Coma Balas co vídeo "Exprésate Rimando" e como regueifa diversa, conseguiu o premio Pitifláuticos co título "Nós Queremos Igualdade". Participaron vídeos chegados dende Ames, Baio, Cambre, Caldas de Reis, Santiago, Vigo, Mondoñedo, Rianxo, Pontevedra, Moaña, Malpica de Bergantiños, Ponteareas e Tordoia. Este foi o resultado das votacións que podedes ver nun vídeo onde se anuncian as regueifas gañadoras da man de Mariña e Manolo Maseda.

Venres, 18 de xuño de 2021
II Festa do Apego de Ames

O departamento de Normalización Lingüística do Concello de Ames ten todo listo para II Festa do Apego do Concello de Ames. Por mor das previsións de chuvia para mañá sábado, trasládase toda a programación para diferentes espazos da Casa da Cultura de Bertamiráns e, comezará como estaba previsto, ás once da mañá. Xestionáronse 870 inscricións, 650 con praza reservada e 220 en lista de agarda, o que demostra o interese e a necesidade das familias amesás en participar en actividades e promovan e favorezan a transmisión da lingua ás crianzas.

Sábado, 05 de xuño de 2021
Premio o Concurso-exposición “Letras 2021”

Para conmemorar o Día das Letras Galegas deste ano, o alumnado do instituto de Bertamiráns participou no concurso “Letras 2021” co proxecto “Abecedáriome”. Trátase dun traballo no que se recollen aspectos da vida, a obra e a época na que viviu Xela Arias. Á entrega de premios, celebrada no centro educativo, acudiron o alcalde de Ames, Blas García; a concelleira de Normalización Lingüística, Escarlata Pampín; a directora do IES, M.ª Soledad Lestón; o secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, e o delegado territorial da Xunta na Coruña, Gonzalo Trenor. A exposición galardoada estivo exposta na Casa de Cultura de Bertamiráns durante o mes de maio.

Xoves, 03 de xuño de 2021
Enreguéifate 2021

O pasado 28 de maio rematou o prazo de inscricións para o certame Enreguéifate. De 42 vídeos presentados, 4 deles chegaban dende Ames. Chegaban tamén dende Baio, Cambre, Caldas de Reis, Santiago, Vigo, Mondoñedo, Rianxo, Pontevedra, Moaña, Malpica de Bergantiños, Ponteareas e Tordoia. Todas as regueifas está dispoñibles na súa páxina web e na canle de Youtube. Os vídeos premiados desta edición anunciaranse antes do 22 de xuño a través das redes sociais do Enreguéifate.

Venres, 28 de maio de 2021
obradoiro “En galego co teu acento”

Orballo, aperta, bolboreta, tartaruga, folerpa, ovo e agarimo son algunhas das verbas galegas que salientan como “preferidas” as mulleres que este ano participaron no Obradoiro de Acollemento Lingüístico “En galego co teu acento”. O obradoiro, organizado pola concellaría de Normalización Lingüística en colaboración coa Oficina de Atención ao Migrante, vén de ser clausurado coa presenza das concelleiras de Normalización e Igualdade. Este ano participaron 15 mulleres de 6 nacionalidades.

Luns, 24 de maio de 2021
Foto de familia dos premiados e premiadas

Conducida pola xornalista de Ames Radio, Nazaret López, coa presenza do alcalde, Blas García, da concelleira de Normalización Lingüística, Escarlata Pampín, dos membros do xurado, Armando Requeixo e Paulo Calvo, e das gañadoras e gañadores,  celebrouse o pasado venres, 21 de abril, a gala de entrega de premios da XVIII edición do Certame Literario de Ames. O acto comezou cun recital de poemas de Xela Arias a cargo da cantante Fátima Pego e do pianista Josep Ruíz. O dúo encargouse tamén da clausura da velada interpretando unha escolma de cancións galegas. Pódense ver as imaxes do acto na galería premendo nesta ligazón.

Xoves, 20 de maio de 2021
Enreguéifate 2021.

O vindeiro 28 de maio remata o prazo de inscricións para o certame Enreguéifate. Como novidade, este ano o certame proporcionou unha serie de materiais formativos de libre visualización arredor da regueifa e da súa conexión con outras artes de improvisación oral, entre os que se atopan obradoiros impartidos por Lupe Blanco e Josinho da Teixeira ou polo grupo musical SonDaRúa. Están dispoñibles na súa páxina web e na canle de Youtube.

Xoves, 20 de maio de 2021
Punkdemia

O próximo venres, 28 de maio, ás 18:00h, a Casa da Cultura do Milladoiro acollerá o espectáculo “Punkdemia”, do clown galego Peter Punk. A actividade chega da man do Programa Apego de normalización lingüística, e está dirixida a familias con crianzas. Peter Punk servirase da risa para combater o medo ao coronavirus e para lembrarnos a importancia de coidármonos. Para poder asistir é imprescindible inscribirse previamente, antes do xoves 27 de maio, a través do enderezo de correo electrónico normalizacion@concellodeames.gal, indicando o nome e apelidos das persoas participantes, a idade das crianzas e un teléfono de contacto.

Martes, 18 de maio de 2021
Reunión do xurado

13 mulleres e 5 homes compoñen a grella de gañadores/as da XVIII edición do Certame Literario de Ames. O xurado, composto por  Armando Requeixo, María López Sández e Paulo Calvo, elixiu os premios entre as 155 obras que se presentaron este ano ao certame nas distintas categorías de narrativa e poesía. O acto de entrega de premios celebrarase o vindeiro venres, 21 de maio, ás 20:00 horas, na Casa da Cultura do Milladoiro. Podes consultar aquí os nomes dos premiados e premiadas e os títulos das obras galardoadas.