Desvélanse as regueifas gañadoras no Certame Enreguéifate 2020

Lunes, 22 de junio de 2020

As entidades organizadoras do Certame Enreguéifate anuncian as regueifas gañadoras desta IV edición. En total, houbo 27 propostas participantes, das cales 11 participaron a través da categoría xeral e 16 na categoría escolar. O proxecto está promovido polos concellos de Ames, Pontevedra, Rianxo, Santiago de Compostela e Teo.

Enreguéifate é un proxecto que apoia a difusión da improvisación oral en verso (regueifa) para contribuír, por medio dela, á promoción do uso da lingua galega. Neste camiño, Enreguéifate súmase ao labor que xa veñen realizando diversas entidades públicas e privadas, así como moitas persoas do ámbito cultural e do ensino.

O obxectivo principal deste proxecto é que a cidadanía entre en contacto coa improvisación oral en verso a través da experiencia de regueifar, nomeadamente no ámbito escolar. Por iso, inclúe accións formativas para alumnado e profesorado, un certame regueifeiro e un encontro anual de regueifa.

Esta edición do certame desenvolveuse coas adaptacións necesarias motivadas pola situación de confinamento producida por mor da COVID-19, entre elas o reforzo das actividades virtuais e a supresión dos obradoiros formativos presencias e da gala final de entrega de premios. Neste senso, a organización do certame transmitiu “a súa gratitude pola alta participación” dadas as circunstancias, xa que se recibiron un total de 27 vídeos a concurso, 16 na categoría escolar e 11 na xeral. As procedencias foron do máis diversas: O Grove, Tordoia, Donostia, Santiago, Lugo, Baio, Burela, Cangas, Ourense, Cotobade, Gondomar, Ferrol, Malpica de Bergantiños, Teo, Mourente ou Baamonde.

Regueifas gañadoras da IV edición de Enreguéifate

Podíase participar no proxecto a través de dúas categorías, a escolar e a xeral. En ambas as categorías había premio para a regueifa máis aguda, a regueifa máis diversa, a máis reivindicativa, a mellor cantada e a mellor falada.

O xurado estivo formado por Manolo Maseda, mestre, músico e regueifeiro; Séchu Sende, profesor, escritor e regueifeiro; Lupe Blanco, regueifeira; Conchi Cochón, técnica de Normalización Lingüística e Vero Rilo, narradora oral.

O resultado final das votacións, ao non poder haber gala final coma noutras edicións, deuse a coñecer cun vídeo presentado por Séchu Sende como representante do xurado, acompañado polas Regueitubeiras. O vídeo pódese ver ao pé desta nova.

Premios da Categoría Xeral:

• A máis brava: De norte a sur - Localismos 2.0
  • A máis aguda: Trespés - Antítodo anti todo
  • A máis diversa: decídese deixar deserta esta categoría por non haber ningún vídeo que encaixe e cumpra as bases. Acórdase facer unha mención a “Os Conxugadores”, xa que a súa regueifa era a única realmente diversa, pero pasábase moito dos 3 minutos.
  • A máis reivindicativa: Regueifeires dos emojis - AGAL vs RAG
  • A mellor falada: As despistadas - Regheifa na casa!
  • A mellor cantada: Entre nós - Etioloxía do coronavirus?

Premios da Categoría Escolar:

• A máis brava: Patakas Bravas - As linguas: patrimonio natural
  • A máis aguda: COV-Regueifeiras- COV-verán
  • A máis diversa: "Clase Rosalía". San Xoán de Filgueira - Regueifeir@s dispost@s a salvar o planeta. Decídese tamén facer unha mención a María, participante do grupo Irmanciñ@s.
  • A máis reivindicativa: "Banda EcoTeo" - EcoRegueifa
  • A mellor falada: As rejeifeiras do Cabaso – As rejeifeiras do cabaso
  • A mellor cantada: As guardianas baiesas – A loita por un mundo mellor

Todas as regueifas participantes e gañadoras pódense visualizar tanto na páxina web do certame como na súa canle de Youtube.

Cartel Enregueifate

• Embedded thumbnail for