A Xunta de Goberno Local aproba a licitación do contrato mixto de subministro e instalación dun sistema de aerotermia na oficina municipal de urbanismo e Policía local do Concello de Ames

Miércoles, 18 de noviembre de 2020

O pasado 6 de novembro a Xunta de Goberno Local aprobou o expediente de contratación, mediante procedemento aberto simplificado abreviado e tramitación anticipada do contrato de mixto de subministro e instalación dun sistema de aerotermia na oficina municipal de urbanismo e policía local do Concello de Ames que estará cofinanciada polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) no  marco do Programa Operativo Plurirrexional de España 2014-2020.

O Concello de Ames inclúe dentro da súa Estratexia  DUSI unha liña de acción que aborda un plan de eficiencia enerxética nunha parte relevante dos edificios municipais o que mellorará considerablemente o consumo enerxético dos edificios públicos.

Na anualidade 2018  levouse a cabo unha  auditoría enerxética que puxo de manifesto a ineficacia dos sistemas de climatización existentes nas instalacións das dependencias da policía local e o departamento de urbanismo. Actualmente, os locais dispoñen unicamente de calefacción mediante  acumuladores eléctricos, un sistema  enerxéticamente ineficiente, e que non garante o confort de usuarios e traballadores durante os períodos máis fríos do ano. Ademais, carecen de instalación de refrixeración.

Por iso, para mellorar o confort nestas dependencias e mellorar a eficiencia enerxética dos locais, diminuíndo a pegada de carbono das actividades que neles desenvólvense, o  Concello de Ames propón instalar un sistema de climatización consistente nunha bomba de  aerotermia que xerará calor ou frío para as diferentes estancias, en función da temperatura exterior.

O contrato ten encaixe na liña A6, “Programa de mellora dos índices de consumo de enerxía nas vías, infraestruturas e edificios públicos”, da estratexia  DUSI Impulsa Ames e que se sitúa dentro do ámbito do Programa Operativo  Plurirregional de España – FEDER (en diante  POPE-FEDER), axustándose ás categorías de intervención ás que haberá que atribuír o gasto da operación.

Características do contrato
En base á auditoría enerxética realizada nas dependencias municipais do  Concello de Ames considérase primordial actuar nas dependencias da policía local e o departamento de urbanismo. En concreto, entre as medidas a implantar proponse a instalación dun sistema de climatización consistente nunha bomba de  aerotermia que xerará calor ou frío para as diferentes estancias que permita reducir o consumo enerxético dos edificios.

Entre as actuacións a realizar atópanse o desmonte e retirada dos actuais equipos eléctricos de calefacción; a subministración e instalación dunha unidade exterior de bomba de calor aire-auga compacta para instalación exterior; a subministración, instalación e posta en marcha de  acumulador de inercia; a subministración e instalación de bomba para a elevación de condensados; e a conexión hidráulica, eléctrica e de comunicación e control de todos os equipos, incluíndo o sistema  completo de desaugadoiro de condensados dos mesmo.

Ademais, farase a instalación de sistema de comunicación e control de equipos; reparación de perforacións, pases, ocos ou calquera dano ocasionado en teitos, tabiques ou chans realizados durante a instalación do sistema de climatización. Do mesmo xeito, ser recollerá calquera residuo, embalaxe e desperdicio xerado, transportándoo ao momento limpo ou xestor autorizado correspondente.

Obxectivos da actuación
Os obxectivos que se pretenden alcanzar con este contrato son, entre outros, os seguintes:

• Redución do consumo anual de enerxía primaria en edificios públicos: Aforros enerxéticos significativos (de polo menos unha letra de clasificación enerxética), de acordo co Real Decreto 235/2013, do 5 de abril, polo que se aproba o procedemento básico para a certificación da eficiencia enerxética dos edificios.
  • Implantación de solucións integradas en eficiencia enerxética.
  • Redución anual de gases efecto invernadoiro (GEI).

A presente actuación está cofinanciada pola Unión Europea a través do Fondo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) cunha taxa de cofinanciamento do 80% dentro do Programa Operativo FEDER de Crecemento Sostible 2014/2020, enmarcado dentro da Estratexia de Desenvolvemento Urbano Sostible Impulsa Ames, de conformidade coa Resolución do 21 de xullo de 2017, da Secretaria de Estado de Orzamentos e Gastos, pola que se resolve a concesión definitiva de axudas da segunda convocatoria para a selección de estratexias de desenvolvemento urbano sostible e integrado.