Asínase un convenio con ARECAFÉ para a recollida selectiva de cápsulas de café e a súa correcta xestión

Lunes, 04 de abril de 2022

O Concello de Ames vén de asinar un convenio de colaboración con  ARECAFÉ (Alianza para a reciclaxe de cápsulas de café) co obxectivo de poder recoller de forma separada as cápsulas de café de calquera marca, tanto de aluminio como de plástico. Ames é o primeiro concello de Galicia en asinar este convenio e en implantar un sistema de recollida selectiva deste tipo de residuos. Preténdese facer unha correcta xestión destes materiais de plástico e aluminio para a súa reciclaxe.

Preocupado polo impacto ambiental que xeran estes envases  monodosis, o Concello de Ames asinou un convenio de colaboración con ARECAFÉ (Alianza para a reciclaxe de cápsulas de café) co obxectivo de poder recoller de forma separada as cápsulas de café de calquera marca, tanto de aluminio como de plástico.

ARECAFÉ é unha alianza que agrupa a un total de 24 compañías do sector cafeteiro que se xuntaron para a posta en marcha dunha iniciativa que pretende crear unha sistema de recollida e reciclaxe global das cápsulas de café. A iniciativa partiu da Asociación Española de Café  para impulsar a recollida das cápsulas (tanto de plástico como de aluminio) e a súa posterior reciclaxe, co obxectivo de dotalas dunha segunda vida. Igualmente,  levará a cabo labores informativos entre os consumidores para mellorar a taxa de reciclaxe destes produtos.

Entre as compañías que se sumaron a esta iniciativa atópanse  tostadoras e  envasadoras como Produtos Solubles,  Busi Cafés, Café  Dromedario, Café Rico,  Cafento, Cafés  Baqué, Cafés Batalla, Cafés BOU, Cafés  Guilis, Cafés A Brasileira, Cafés  Orus,  Coffe  Productions,  Expressate,  Fast  Eurocafé, Xeral  Coffee  Blenders, Global  Coffee  Industries,  Incafhi, Industria Café do Norte,  Jacobs  Douwe  Egberts, Xurado Irmáns,  Nestle España, Sevilla do Café,  Toscaf e  UCC  Coffee  Spain.

A Lei 22/2011, do 28 de xullo, de residuos e chans contaminados establece no apartado 3 do seu artigo 21 relativo á recollida, preparación para a reutilización, reciclado e valorización de residuos que as Entidades Locais habilitarán espazos, establecerán instrumentos ou medidas para a recollida separada de residuos domésticos e no seu caso comerciais aos que é preciso dar unha xestión diferenciada para facilitar a súa reciclaxe.

Acordo por catro anos
O acordo ten unha vixencia de catro anos e non carrexa ningún custo para o Concello. O resultado é a creación dun circuíto sostible: o aluminio e plástico que se reutilizarán como materia prima para producir outros produtos.

O concelleiro de Urbanismo, Víctor Fernández, destaca que “colocaranse catro colectores para a recollida selectiva de cápsulas de café. Trátase de que non se depositen as cápsulas de café nos colectores de lixo orgánico. O Concello de Ames convértese así, no primeiro concello de Galicia en asinar este convenio e dispoñer dun sistema de recollida selectiva das cápsulas de café”.

Puntos de recollida das cápsulas
En Ames, as veciñas e veciños poderán en breve depositar as cápsulas nos catro puntos fixos que se establecerán na Casa da Cultura do Milladoiro; na praza do Concello, en Bertamiráns; así como nas urbanizacións  Agro do Muíño e  Aldea Nova.

O alcalde de Ames, Blas García, explica que “este residuo xera un problema no sistema de reciclaxe, por canto non existía un sistema de recollida selectiva. Apostamos por avanzar  cara ao Residuo 0, e con este convenio damos un paso  máis para  acadar unha reciclaxe integral destes produtos”.

El Correo Gallego:

"Cinco puntos para reciclar cápsulas de café en A Maía"

"Convenio pionero para la recogida selectiva de las cápsulas de café"